Sunday, May 14, 2006

Kenduri Kahwin!!!



Assalamualaikum,

Apa khabar?? Hah!! Rasa2 kenal tak sapa ni?? Cuba teka? Yang mana satu ex-idrisiah? Dah dapat tahu??..... Nak saya bagitahu? Sama cantik sama padan kan???? Macam serasi je... InsyaAllah kekal dunia akhirat.

Alahai... Takkan tak ingat kot?? Tu ler... Kawan2 kahwin tak nak pergi.... Kan tak kenal mana satu kawan. Okeyla meh sini nak bagitau.

Yang sebenarnya, ex-idrisiah antara dua pasangan pengantin sejoli ni ialah pengantin perempuannya. Rasa2 kenal tak insan yang bernama NOORDINA ? Itulah nama sahabat kita ni. Pasangannya pula JAMALUDDIN. Orang Lipis, Pahang. Tapi blajo kat Bagan Serai. Kira sama2 guru KPLI-JQAF la ni. Ustaz dan ustazah bertemu jodoh. Alhamdulillah.Majlis pernikahan berlangsung pada 30 APRIL 2006 di rumah Noordina kat Kg. Air Terap, Gerik.

Dikesempatan tu jugala sempat juga saya dan rakan2 yang lain bersua dan bertemu. Ramai juga lah sahabat2 kita yang pergi. Tapi lebih ramai jugak yang tak datang. Mungkin ada perkara yang lebih perlu diberi keutamaan kot??

Kami berkonvoi dari Madrasah Idrisiah dua kereta je.... Katanya ramai nak pergi... Tapi tunggu punya tunggu sampai pukul 11pagi. Takde pulak yang berjanji tu... Sabor je laaaa..

Kami juga sempat bergambar dengan pengantin baru ni. Nak tengok??? nanti hujung2 la ye... Tak ramai pun kami. Tapi insyaAllah, dengan yang sedikit ini akan cuba mencari sahabat2 yang berminat nak berkumpul semula. Yang tak nak tu, biarkan saja. Buat apa kita nak mencari mereka yang tak berminat jumpa sahabat2 lama. Biarkanlah labu... Ramai lagi yang bersungguh2 nak kita semua berkumpul ramai2.

Rasanya takde apa nak diceritakan lagi... SEMOGA KITA DAPAT TERUS MENERUS MENYEMAI UKHUWWAH PERSAHABATAN YANG PERNAH KITA BINA SELAMA INI.

ILAL LIQA' :)

2 comments:

Anonymous said...

wahhh...aku tak tau pun...selamat pengantin baru saya ucapkan kepada noordina...aku ingat lagik die nih... tp serious tak tau pun die nak kawin pun tak tau ape2 pun..blah la tak ajak..camni arr sekarang..ahaha

Anonymous said...

Dina cantik tollll...nyesalllll...