Monday, May 29, 2006

Selamat Pengantin Baru!!!

Assalamualaikum pembuka bicara,
Buat teman seperjuangan semua,
Seorang sahabat dah berumahtangga.
Bilakah agaknya giliran saya???
Burung merpati dua sejoli,
Terbang diawan mencari hidangan,
Kalau diikut kata di hati,
Hendakku cari pasangan idaman.
Apa khabar semua??? Hah! Siapa nak jawab pantun saya ni?? Ada berani, silakan jawab.
Alhamdulillah! Pada tanggal 27/5/06 kami telah berjaya sampai ke rumah sahabat kami Wahidah. Dialah merupakan sahabat lama kita dan pengantin perempuan kali ini. Pada kenduri yang lalu NorDina telah selamat diijabkabulkan. Kali ini Wahidah dan pasangannya telah selamat diijabkabulkan di Gopeng, Perak.
Rasa2 ingat lagi tak sahabat kita ni??? Endera ingat ker?? Saya rasa, saya masih ingat lagi. Tak salah la kan dia ni dulu kelas 3 Ibnu Rushd. Rakan seperjuangannya kalau tak salah lah Hafizah Yahaya. Kalau salah tolong perbetulkan ek?? Dah kahwin dah dia. Endera Faizal bila lagi??? Jangan tunggu lama2. Nanti melepas plak burung yang dikejar.
Di maljlis perkahwinan ni, sempat jugalah kami ketemu sahabat lama Fazlin. Endera Faizal kenal tak?? Hahahaa!!! Endera je kena...! Sorry En.., jangan marah nanti kena jual! Fazlin kirim salam kepada semua kawan2 yang masih ingat kat dia. Masa jumpa tu, macam2 cerita diketengahkan. Rasa macam tak cukup je masa nak bersembang. Kami tiba kat rumah pengantin jam 1.30petang. Lambat nye.... Yelah!!! Kan ke kita ada gathering sebelum tu kat Idrisiah....
Okeylah kawan2, rasa takde apa nak diceritakan lagi. Semoga perkahwinan sahabat kita Wahidah ni berbahagia sehingga ke akhir hayat hendaknya. InsyaAllah!
Tentang Gathering Alumni 98, lain kali saya cerita ek??? Jumpa lagi! Ilal liqa' :)

12 comments:

Anonymous said...

Selamat Pengantin Baru...Semalam Aku sembang dengan Faisal Ariffin, die jemput semua geng-geng ke kenduri kat rumah die hari sabtu ni 3/6/2006 kat Taman Muda Simpang Pulai. Abang die Akhie Fazli nka kahwin. Yang mana dekat2 ipoh tu pegi le, boleh jumpa faisal yang dah lama tak jumpa

Anonymous said...

spe yg wat hmpg ni yek? best ar.. tingat mase mude2 dlu.. wida, slmt pengantin baru.. sori, aku x dpt dtg.. aku tgh final exam.. wei, kate nk blanje aku dgn lee mkn kat yankees hut sbl ko kawin.. bile weh.. kempunan aku.. huhu ;)

Anonymous said...

Happy Newly wed! chewah cam tak reti cakap melayu jer..ahahah...ni apahal nama aku jer kene sebut ni? aku khawin nanti jgn risau..aku mesti jemput kawan2 sumer...siap amik kat umah lagi pastu antar..ahahah...tp kan yg sedihnye aku tak ingat ar wahidah ni.. da tgk muker pun confuse lagik ar... die blah form 3 ker? tp yg gumbiranya sebab selama ni aku sorang jer duk komen sini tp sekarang tidak lagi.. ibrahim alang sahabatku pun ader.. pipud pun ader gak..dhiya ngan kkin ni aku tak tau saper..nama penuh la kasi..lamer x jumper tu luper..sori ek..heheh.. tp saper yg tulis nih yg duk sebut nama aku jer nih..siap lu..jumpe luar idrisiah..jumpe kat bus stand kuale siap...hahahah..cam bebudak jer..

Anonymous said...

Hahahahaaaa!!!
End... Ko tak tau lagi ker sapa penulis tu??? Ingat ko dah tau dah. Tapi, rasa2nya elok penulis ni dirahsiakan identitinya. Baru best! Ok, jumpa kat bus stand kuala ek? "Jgn biarkan hidup anda diselubungi... MISTERI!!!!
Yang dah tau diam-diam ye??

Anonymous said...

aina,
hai kengkawan nape xg knduri wida.x bestla xjmpa reramai.nnti jgn lupa g kenduri cek ngan ibrahim lak k.

Anonymous said...

Wahida tetap cun cam dulu....ina i miss u

Anonymous said...

wei abid!

anta mahu kahwin ker?? dahtu tak buata apa2 kan. nak kata minat bola tak juga. Kalau rajin meh join aku buat bisnes... nak tak???

Anonymous said...

setahu aku.... kat sekitar billion tu ada lot kedai org nak jual... cuba ko pi survey...
mana tau ada rezeki, buka kedai makan ke... kurang kedai makan kat situ...
apa kata ko buka kedai makan... ko pernah jadi tukang masak aritu kan???
hah..cantik la tu... dah bole bukak bisnes..mak ko buat kuih..
mantap...mantap...

Anonymous said...

WAKIL TEPEN

slamat pengantin baru semua..
wha..wha..wha..tahniah la smua yang da pon melangkah ke gerbang perkahwinan.smoga panjang umur n murah rezki. pandai-pandai da kut smua nih...belayar bersama bahtera yang besar..menempuh sgala ombak dan ntah...(aku bkn da sastera..mantera pon x tau...kome perabih le yerk ayat nih..pandai-pandai ler..)

ate teman juge ucapkan tahniah kepada kome yang telah bertungkus lumus menyiapkan blog ini..(wakil tepen)

ayaaak..wa manyak suka...ini blog byk bagus maa..(apek kedai round board pekan kuale)

Anonymous said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

Anonymous said...

Great site lots of usefull infomation here.
»

Anonymous said...

assalamualaikum...
lamanya tak jumpa....
any chances to gather in KL?