Wednesday, June 07, 2006

3 Ibnu Sina

Assalamualaikum,
Alhamdulillah, sibuk juga blog kita ni sejak dua menjak ni. Tapi si teruna je ker??? Mana si dara nya??? Takkan nak berkawan ngan si teruna je... Nama pun sekolah campur lelaki perempuan. Rasa2 nya ada jugak si dara yang tengok blog ni. Respon la sikit wahai anak2 dara di luar tu.... Jangan sampai si mak dara yang interframe udah!!!!
Okey, atas permintaan ramai... Moh kita menjenguk gambar kenangan kelas 3 Ibnu Sina pulak... Kelas ni cukup ramai hero2 nya berbanding heroin. Al-maklumlah, cikgu Adib guru kelasnya.
Moh kita tengok ek????

Kiri belakang sekali : Shahril Rahim (Apek sungguh), Meor Saiful, Meor Abid.
Depannya pulak: Amir Sharifuddin, Yusuf, Amrul Fahmi, Termizi, Razak, Saiful Adli, Khusyairi, M.Khairuddin, Helmi Bahrum, Munir Irfan.

Perempuan pulak : Pakai spek ni tak ingat la nama dia..(sapa ingat bagitau ye?), Norainshatun, lagi sorang saya tak ingat laa.. (habaq mai naa..), Latifah, Rahayu, Lailatul Akma, Arbik, Hafidah, Azilawati.

Duduk dari kiri : Hahahaaaa..... Tak payah kenal pun takpe!!! Elleh2!!!! Kurusnya diaaa... Endera Faizal yang pandai cover perut, Hairul Nizam, Azmi, Kamarul Arifin, Fakhrulzee, Cikgu Adib, Faisal Ismail, Effendi, Shahrul Nizam, Ilham.

Begitulah serba sedikit perkenalan kita dengan sahabat2 yang kita sendiri pun dah kenal.. cuma kurang ingatannya pada mereka. Apalagi, lepas ni rajin2 la berhubung. Jangan sampai kahwin pun tak ajak. Ada ke patut kahwin sendiri tak nak ajak kawan2 sekolah??? Tak patut!!! Tak patut!!! Apa ke hal nya tak dijemput kawan sama2 bermain takraw dan karom tu... Memang laaa!!!

Okey, Kawan2 apalagi..... Jalankan tanggungjawab anda... Bagi komen... Kutuk laaa habis-habisan... Mana la srikandi2 Idrisiah ni..??? Komen ye??
Ilal liqa'.. Jumpa lagi! :)

53 comments:

Anonymous said...

wah..hensemnya mamat yg duduk paling kiri sekali tuh...sape ader no die yer? wer moderator, kenaper gambar nih takleh click bg besar macam kelas ibnu rushd tuh?ini kire sabotaj nih...sajer jer taknak bg org tgk muke aku hensem dedekat..jelous la tuh..ahahahahahahh, tp terkejut gak tgk gmbr nih..aku takder ar simpan gambar nih..bagi ar yg besar nyer satu ek...ekk..nak simpan dlm pc jadi wallpaper monitor aku..eheheh...biar org tgk aku time kurus sikit dulu..eheheh...yg budak pempuan yg kau tak kenal tuh pun aku tk dpt nak tolong sebab muke tak nampak ... tp klas nih mmg best sb cikgu adib jd cikgu kelas nih...cikgu paling kreatif di dunia sebab kitorang di ajar beli jam pastu baraikan jam tuh amik enjin die jer pastu reka jam sendiri..aku ingat lagi kat jarum saat die ader letak rama2...klas lain sumer tak kreatif langsung..bluekkk! idup cikgu adib...ape citer die yer.. mengajar maner skrg? dah berape anak?mmg cikgu paling sempoi ar die nih...isk banyak la aku nak tulis kalau nak citer sumer...takper lenkali aku citer ye..bersama abg bozo di minggu hadapan ye adek2...

Anonymous said...

elop end....wazzzup...long time no see...how's life now...

Anonymous said...

saper kau manusia ... ? tulis nama betol2

Anonymous said...

i'm your ex-schoolmate luke masa f1 sampai f3.....may be ko dah tak ingat kut......

Anonymous said...

erm...

Anonymous said...

abg bozo...

nak belon?

Anonymous said...

oo sampai f3 jer ek...aku ingat kot.. tp bgtau ar nama .. tk bgtau mana nak ingat..bdak laki sumer aku ingat lagi..bdak pempuan jer aku lost sikit...hey bdak2..nak belon ek..meh sini abg bozo bagi pelempang pastu sile ke kaunter amik belon dr ibrahim alang..sekian terime kasih..
p/s:hey nih luqman maner nih...?

Anonymous said...

huhuh luqman la ...lepas f3 aku masuk kisas ngan fuad......aku dulu roomate heroq mase f3 ...ko tak inagt ker....

Anonymous said...

lerr luqman..mana bleh tak ingat.. kau ngan aku kan budak paling pandai kat idrisiah dulu...biler kau no 1 aku no 2..bile aku dpt no 1 kau dpt no 2.. hahaah..gurau jer..aku mana pandai cam kau... how's life?? dngar citer dah khawin..yeker? kau duduk selayang lagik ker sekarang..ader jumper faliq tak? aku ader jumpe adik kau dalam frenster arituh..die kata kau nak tunang..die bg no. phone..tp aku nak call malu plak..ahahah...keje mana skrg luqman? lama nyer tak jumpe..bagus betul saper buat blog nih..kalau jumper faliq lagi suh die masuk blog nih ek...

Anonymous said...

huhuh tu la da lama lost contact.....aku dah kawen lebeh kurang hujung tahun lepas..Unfortunantely aku tak dpt contact korang masa tu....aku sehat jer..berat dah naik skit selepas kawen ni....keje kat PETRONAS sbg mech engineer...skrg kat kerteh ...x lama lagi aku akan pindah ke KLCC...lama btul x jumpa bdak2 idrisiah ...jadi ker reuinion tu

Anonymous said...

kerteh kat terengganu ek..jauhnyer tp kau kerja dah bagus skrg..alhamdulillah la..tak sia2 kau belajar matematik ngan aku..ahaha.. hujung tahun lepas khawin..bini kau dah mengandung ker skrg...nih kau kat tmpt keje ker nih..curik tulang nih.. ahhaah...biler pindah KLCC..nak reunion tuh kene tanya pihak yg bertanggungjawab iaitu saudara sal'e.. ini macam kalau reunion mesti best sebab dpat jumper kawan2 yg giler berapa tahun tak jumper..aku skrg bnyk keep in touch ngan budak2 yg duduk KL jer especially bdak2 bilik aku ar..

Anonymous said...

haah kat tempat kerja..tgh tunggu masa nak pulang...huhuhuh.....aku balik awal hari ni kul 4 dah bole balik.....bini aku in da process...inshALLAH kalau sume ok awal tahun depan boleh lah aku jadik bapak...huhu ko bile lagi nak kawen end..jgn memilih sgt end rugi nanti heheh....

Anonymous said...

Kabare luqman serta en??? Rajin2 la enter this blog ye??
Tak sia2 saya menulis....
keep in touch!!!
Kenal kan en??

Anonymous said...

aku bukan taknak kawen tp takut... ahahah..mude lagik nih..enjoylife dulu..kalau kawin nati masa terhad.. banyak bende lagik aku nak buat.. tp takper nanti aku kahwin aku ajak sumer kawan2..wer luqman tinggalkan no. phone anda ye..aku doakan biler bini kau nak bersalin nanti moga selamatlah hendaknye dan dapat anak pandai cam kau jugak ... aminn..

Anonymous said...

introduce la skit editor....maaf yer aku tak kenal kalau tak introduce...lama btul aku dah tak jumpa korang ..nak kene taaruf balik semula ni.huhuhu

Anonymous said...

tu ar..editor nih pun satu..letak la nama betul..waa ta'aruf tuh!..aku dah lupe banyak ar bahasa arab...eh editor..nanti pe kater kau tulis ruangan belajar bahasa arab.. bleh ganti ustazah aminah..

Anonymous said...

faizal laaa... kenal lagi ker??? En.. jangan marah nanti kena jual... kalau jumpa faliq, suruh join blog ni ek?? Lama tak jumpa musuh ketat aku tu...:)

Anonymous said...

TQ end.....harap2 doa ko dikabuli....aku pun harap ko berjaya dalam life ko nanti... ni detail ttg aku...kalau ader aper2 nak minta tolong ker aper ker feel free to call me k..eh bagi email ko bole aku add ko dalam frenster.

Name: Mohd Luqman Mohamad Razali
Alamat: Lot 81 Jln 14/1 Kg Melayu Kepong, 52100 K Lumpur
No. tel: 012-9830220

Anonymous said...

ooo faizal... kenal 2 faizal wahab ker....aku pun dah lama tak jumpa faliq...kali terakhir masa aku f4 kut ....huhu lagipon skrg aku dah pindah kepong x duk selayang lagi...

Anonymous said...

Jgn risau luqman, doa org yg beriman selalu diperkenankan Allah s.w.t..heheh..woo..frnster aku baru buat balik sbb account lama dah tak tau apsal.. frust giler..terpaksa kumpul kawan2 balik..tp aku dah buat ar yg baru .. nih en7eleven@gmail.com

no. 016-6012026

endera yg baik

Anonymous said...

hahah..faizal wahab kembar aku sebab nama sama...wer faizal..exam PTD tuh aper huh? kau jumper mizi kat mane arituh? gud luck! daa ;P

Anonymous said...

bila masa aku kembar ko la en.. Saja je mintak.. mana tau kalau dapat boleh jadi pengarah mana2 jabatan... peg. tadbir diplomatik. Skang ni mizi balik kl dah... semalam aku jumpa dia pi exam kat st. micheal ipoh
Luqman ko dah gemuk macam en ker???

Anonymous said...

ok la gang ...got to go....next time kiter chat some more...bye...assalamualaikum...

Anonymous said...

huhuhu x der la sampai cam tu ...berat aku sedang2 la.....dulu aku kurus kering..skrg tough skit...hehehe

Anonymous said...

aku dah tgk gambar kau luqman ... tak banyak berubah sgt ar ... cume dah ader misai la ... dulu muker cam bebudak jer ...

Anonymous said...

fuh...ko tgk kat maner gambar aku....tak kann tader perubahan...huhuhu

Anonymous said...

bLAH LAh lUQmAN....bLUWEKKkk...

wEI kaLaU AKu MaSUK AF5 kORaNG vOTE taK?...kUANG kUANG kUANG

Anonymous said...

En... Sapa nama minah dalam gambar yang tak diingati ni?? Pelik betul la ko ni... Satu kelas pun tak kenal ke???

Lagi satu en.. Ko buat la website yang complete. ni kita menumpang blogspot buat apa... Kan senang kalau ada website sendiri... nanti pakat sama2 la kasi pecah itu website... Betul tak kata hamba ni??
yg mulia lagi sibuk

Anonymous said...

luqman...aku tgk kat maner lagi .. frenster kau la .. post ar gambar khawin kau kat blog nih ... ader la perubahan sikit .. kat misai tuh ar macam buat kau cam macho jer..ahahah

wer abid .. mana kau sekarang arr??

Anonymous said...

nih cikgu adib nih saper wer? pasal web tuh aku rase guner blog nih pun kire dah best dah .. cumer layout jer la..tp apadahal...janji dpt ukhwah fillah dah ar...eheheh..

Anonymous said...

end...bubuh laaa links for jobs seeking engine,myspace ker,friendster ker,aper sumer yang penting ramalan kaji cuaca,tips of the day so on and so forth...

Anonymous said...

fuh asal abid tu tetibe suh sku blah......end ko tgk jer kat frenster bini aku ader banyak gambar wedding aku kat situ

Anonymous said...

saper ader frenster add aku .. en7eleven@gmail.com ... myspace personal aku takder ... group ader ar .. add hearts_ofmen@yahoo.com

wer abid .. kau dah keje ker belum? katner nih? ipoh ker KL? arituh aku nampak muker kau dlm TV kene interview kat TV3 ke maner tah ...

luqman : aku dah tgk dah .. tp letak la kat blog nih ... bg kawan2 tgk .. saper jerla yg ader gambar kahwin post ar kat blog nih .. send email kat editor kiter .. nanti tau la die nak letak sini .. saper yg tak kawin tuh letak gambar korang dah ar ... ehhee

Anonymous said...

EN.. KO SIBUK2 TANYA ORANG KAWIN.. KO BILA LAGI...???

luqman.. ko kat kerteh dok umah sebijik ker?? Aku ada sedara kat sana... apa nama nya aku lupa la.. tapi aku pernah gak pi sana..

Abid.. ada free mai umah aku.. aku cuti nak tengok bola sebulan laa...

Anonymous said...

Assalamualaikum kawan2 ... saya baru dapat berita sedih dari kawan kita ahmad tarmizi tadi ... atuk die baru meninggal tadi ... die tgh on the way nak balik Ipoh la tuh ... sama2lah kita sedekahkan al - faihah kepada atuk Mizi ...

Anonymous said...

Takziah Mizi...!!!
Sama2 kita menginsafi segala apa amalan kita selama ini..

dah cukup ke bekalan... dah sembahyang zohor ker???
ok.... mizi! bebanyak la bersabor ek?

Anonymous said...

Faizal aku duduk kat rantau laut ...rumah sebijik2....itu mmg perumahan utk staff2 petronas....kalau dtg ganu feel free to drop by...

Anonymous said...

ok.. insyaAllah.. ada masa atau panjang langkah aku ke sana aku pi umah ko ek luqman... lama dah tak pi terengganu ni.. rerasa macam dah 4-5 tahun laaa...

ko tak dok kat tengah laut man???

Anonymous said...

gurau mmg la gurau ...tp dgn kawan lama yg baru jumpa takkan terus nak dilayan cam tu......huhuhuh.....confius aku....taper la terpulang la aper2 yg ko nak kata abid....

Anonymous said...

chill luqman ... rilex ... abid tuh memang macam tuh .. umur dah camnih pun perangai macam budak2 sekolah asrama kat kuala kangsar lagik .. hahahah...giler ar..dah 25 tahun dah umur skrg kan? takut lak...ahahah... dulu kenal korang baru umur 13 tahun.. maknanye dah beraper lame kiter kenal tuh..haa saper pandai matematik jawab..heheheeheh

Anonymous said...

taper la end....aku faham...aku tgh rileks ler ni.....janji aku tak kacau org sudah..ko dah ader kompeni sendiri yer end...hebat2.....mesti loaded ...huhuh

Anonymous said...

Isk .. takder la loaded lagi ... company baru nak merangkak ... aku buat pelan-pelan la sebab aku still lagi kerja aku yg sekarang...kau ar mesti loaded...sebab kejer engineer mesti gaji tak kurang RM5000 tul tak? tu yg leh khwin tuh kan? wer adek kau kat oversea lagik ker? die keje ker belajar?

Anonymous said...

fuh tader la gaji sebanyak tu..huhuhuh...aku pun baru jer keje..aku ngan wife aku dua2 keje tu yg leh kawen awal..wife aku lecturer..adik aku kat oversea lagi dia baru grad dari UK ..dia kata nak keje kat sana....tapi tak tau la....nak carik duit lebeh skit kut

Anonymous said...

man...
ko kat kerteh la tu ek??
mm.. aku pun dah lama tak jumpa ko..
pipud nanti mesti aku jumpanya.. insyaAllah, this weekend pi umah dier kot.. tengoklah.. nak pakat reramai la kan.. baru meriah sikit..macam2 citer bole share..

Anonymous said...

Sekarang sudah 2 pagi,
Tapi aku belum tidur lagi,
Esok nak kene bangun pagi,
Mampus aku sampai lambat lagi...

ewahhhh..jawab..jawab...

Anonymous said...

buah duku buah langsat,
ambik dari dusun pak lah,
ngapa aku dah boring sangat,
cadangkan le apa2 aktiviti berfaedah..

naik kuda tepi perigi,
mencari siput buat santapan,
aku tak tau nak buat apa hari ni,
ada sesapa nak bagi cadangan???

nasi goreng sedap rasanya,
jadi hidangan di waktu pagi,
oi! kengkawan aku nak tanya,
ngapa aku rasa tak best arini??

Anonymous said...

Tu ler abid... lain kali mulakan dengan penuh sopan santun..
berbudi bahasa.. ramah tamah lemah lembut bicara.. ini tak, yang ko pi sergah macam ayam sabung tak makan tu buat apa.. cuba le sopan sikit..
tengok macam endera Faizal abdul Khalil.. penuh lemah lembut berakhlak mulia disukai ramai...

Anonymous said...

ye en. faizal .. saye setuju sangat ngan kata-kata en. faizal sebentar tadi...dengar tu abid .. amik aku nih sebagai contoh dan teladan yang baik dan sebarkan kepada masyarakat bahawasanya endera faizal seorang yang sangat tinggi nilai budi pekerti nye ...

Anonymous said...

Eh tp luqman memang marah betul ker ... lama tak nampak die ... titah, brahim alang ngan pipud maner huh? lama gak tak nampak ... sibuk ler tuh ... sibuk bercinta ... cintalah kepada allah ... sesungguhnya itulah cinta yg hakiki ...

Anonymous said...

Ewah...ewah..en! Pantang puji sikit. Satu world nak dibagitaunya yg dia baguih dok ada.
Tapi satu je tak best kat ko en..
Ngapa tak nak pi.. Ajak la udanye,Gjienye,Hishamnye..,Mizinye...Heroqnye sekali.
tak best la.
Luqman tak marah, dier cuma terkilan n terasa je.. macam selalu jumpa je abid buat kat dier camtu. Dah besar dah abid oi? Jgn jadi mcm bebudak lagi.
Growing up la sikit.. Jgn memancing kemarahan org lain.. nak memancing pi umah Munir pancing la bebanyak ikan kat kolam dier.. Betoi tak endera faizal yang tak nak datang meeting...

Anonymous said...

Aku cadangkan kat kau kan faizal wahab .. cube kau arrange meeting tuh kat sini .. yes kat KL ... sure ramai dtg .. sbb lagipun ramai budak2 tinggal kat area kl .. orite tak ide tuh? tunggu jawapan dr kau nih ..

Anonymous said...

salam en...
aku ok je.. tapi diaorang nak buat kat ngan sekolah laaa.. takpela endera faizal.. kalau rasa benda tu jadi satu beban tak payah pun takpe.. kita ni nak kumpul meeting utk bincang satu waktu berkumpul reramai. Takpelaa, kalau susah nak datang, nanti jgn tak datang majlis reunion alumni 1998 plak.

Utk pengetahuan bln 12. meeting ketiga, 22/7 di madrasah idrisiah. Nanti akan dikhabarkan oleh editor.

Anonymous said...

ye la tu!!! sibuk la konon.. job fair laa, muhadharah a'mal la .. apa-apa je laaa.. banyak la alasan ko..
aku ajak tak pernahnya nak ikut..
lepas ni jgn plak ada alasan lagi?? 22/7 ni datang la..banyak benda nak kena settle ni?
lepas meeting ni gerak kerja kena dimulakan.. tarikh kita dah decide..29hb-31hb Disember 2006.
Harap2 sesapa nak tolong jayakan program ni mai la 22/7 ni kita dok pakat sesama bincang yang terbaik unntuk alumni kita. Harap sangat..:)