Monday, June 05, 2006

ketika suatu waktu

mmm...

cmane la nk stat nie...

... mula2 masuk skool kena amik exam

... then...

bile udah masuk skool.. kena lak hafal mathurat... igt lagi masa mula2 kumpul dlm dewan besar / musolla.... klu tgk blik pixx tue... sume npk innocent... alim ulama sume...

hehehe... kemudian diperkenalkan pada batch yg aku dok rasa gempaq gak la... akhie fatih, akhie firdaus rizal n da geng... satu permulaan yg baik.. yg indah, yg horor, yg lawaks...

sume npk serba 'indah...' 40 hari tue x leh jmpe mak bapak, putus trs sume hubungan...

ada yang nangis, ad ayg kontrol ayu, ada yg kontrol macho... x kurang ada yg suke n gbira...

mathurat, sajada, yassin, insaan... sume kna hafal time 40 hari...

tu la kan... hnye dek krena didikan guru2 n akhie2 yg x la sehebat mana bg sesetengah org.... tp cukup hebat bg aku... smpai skrg, trasa sentimentak idrisiah di hati..

... bile tbyg, tatkala mengankat sekujur tubuh bernama MUSA, trasa semacam ada aura dan kekuatan utk trskn idup... bjuang utk idup n utk agama.... aku bangga.. lahir sbgai anak didik IDRISIAH...

ya akh wal ukht... byk lagi yg akn ku nukilkan...

ini hnya permulaan kenangan dari ku....

BILIK 4 - tempat bermula segalanya
BILIK 29 - tempat aku berakhir

IDRISIAH - segalanya pasti.... aku idup kini kerana jasamu

SIR CARLITO da JOGA BONITO

22 comments:

Anonymous said...

ni kapir maner belajar idrisiah nih..jgn marah ar..kalau marah cepat tukar nama betul..ahahah...nih bilik 29 nih bilik MPMI nih..heehehe... tp aku cam nak tau sgt laa..masa aswad jd Ketua MPMI dulu apa pembaharuan yg die buat ar..dashat giler bdak tuh bleh jd MPMI..dah la jahat..ahahahh..

Anonymous said...

ala list kan je sape budak bilik 4 yang yang jadi MPMI masa form 5.

1. Abid
2. Kudin
3. Adib
4. Fitri

Pastu kenal pasti le saper yang agak kekapiran sikit. banyak tu je pilihan die. buat pilihan anda sekarang pastu cakap muktamad.

Anonymous said...

"cintailah peribadimu yg sebenar" ... sungguh indah ayatmu itu pipud ... seindah tasik di syria ... seharum bunga di damsyik ... ewahhhhh ... ahahah aku tergelak biler die kata ibrahim said tuh .. yelar ! sejak biler nama bapak kau said ... jgn marah ar brahim ... gurauan di hari selesserrr....

Anonymous said...

ops sori2, mintak maaf banyak2, aku bertaubat, takde niat nak berkate begitu hanya gurauan yang terlampau sedikit.

Anonymous said...

i'm here!!!! Kabare kengkawan... Apa di atas!!!! Mai 24 jun ni kat umah fitri oi!!

Anonymous said...

ambik number aku... 019-5289607
email aku almaliksal@yahoo.com
satu lagi silverbug@lycos.com

Anonymous said...

wah wah wah

sng2 j ko kate kafir ek

agak2 la beb

ni yg wat aku touchin nie

name pun menuleh kan

so pakai j la nama pena aku...

mcm nie nk bwk diri la ...

maleh dh nk nuleh

Anonymous said...

eh pipud .. aper plak takder ... kat belakang makcik suraya juling tuh kan ader tasik ... haahhaha ... kau mesti dah pandai cakap arab kan pipud ... kau ajar sikit si titah tuh cakap arab .. diw tuh lawyer .. nanti papahal kalau ader org arabia nak pakai die senang ler die sembang ... aku dah penat ngajor die .. suker memain jer..

Anonymous said...

Ala ala fitri ... takkan emo kot ... lek arr .. gurau di hari rebbu pun takleh ... takder la ... kter nih semua dah la lama tak berjumpe ... so apa la salah kirenye kite semua tulis nama yg sebenar supaya kita semua dapat tau balik nama kawan2 kiter lagi2 yg telah kiter tidak ingat ... betul ker BM aku nih .. isk isk

Anonymous said...

makcik suraya juling, dulu tinggal sebelah rumah en.

Anonymous said...

elopp maner sumer org pegi!!

Anonymous said...

wei list MPMI yang batch kite ader beberapa org yang tercicir misalnya...

kucai
pakuzi

yang lain sumer junior...

idup makcik gencu

Anonymous said...

makcik wok lagi best!

Anonymous said...

ahahah..aku dah luper dah pasal makcik gencu tuh ... dey ... editor kalau ader gambar clas mase form 1,2,3,4,5 letak arrr sumer ...

Anonymous said...

makcik gencu tu ada lagi kat idrisiah.. aritu aku pi, aku nampak dier....
dah pakai tudung labuh dah... baguih dok ada...

pastu makan dah pakai tray dah...
tak best macam dulu la...
lauk pun tak best.. mmmm:(

sesapa ada gambor send la kat email idrisiah98@yahoo.com

kesian kat editor tu.. bukan berbayar pun dier..
mr. editor, nanti kalau ada gambar saya bagi kat editor ek?

Anonymous said...

abid hang nak jumpa angah anak makcik leha kesayangan ko tu, pegi Fajar Kuala. Dia lah orang yang paling vogue kat kuale hehehe...

Anonymous said...

Baim...
weekend ni pi jumpa pipud nak???
aku nak nengok dah jadi arabian ker dier tu???

tak pun camtu gak... jangan jadi arab badwi sudah!!!!! ok ke??? aku free je..

Anonymous said...

woi betul le abid, ko telah mengingatkan aku kepada apollo le, lama dah tak makan apollo. pasni sape nak buat reunion pastikan ada hidangan appolo. lepas ni nak pegi beli appollo le.

Anonymous said...

hahaaaaa..
baim dan appollloooo... Hahahaaa!!
Aku macam dah teringat je masa ko kempunan appollo tu baim..
Cikgu Nazri dah tak jaga koop dah..
Aritu jumpe,dier citer yang umah dier kena pecah.. abih laptop dier kena kebas..macam2 la citer dier bongkar...

Anonymous said...

kisah budak nyanyi lagu doremon aku tak tau laa... lagi satu, kisah Tokoh pelajar kutuk budak paling jahat sampai menangis pun aku dah ingat2 lupa...
Ada sesapa yang ingat>>>?? habaq mai kat sini ..

Anonymous said...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

Anonymous said...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»